جمعه31 فروردين 1403     Friday, April 19, 2024
1400/01/25
کدخبر :45834
48
چاپ :

وارد شرایط حاد و بحرانی شده‌ایم

نگرانی از دو برابر شدن آمار مبتلایان کرونا | تیم‌های نظارتی از شکل‌گیری تجمعات جلوگیری کنند

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بحرانی خواندن شرایط استان کرمان به دلیل شیوع کرونای انگلیسی، خواستار تشدید نظارت‌ها و برخورد با تخلفات شد و گفت: «متأسفانه فعالیت برخی اماکن ورزشی سرپوشیده، رستوران‌ها، برخی کسبه با نیمه باز گذاشتن درب مغازه و ... تمام زحمات همکاران ما را از بین می‌برند و جان مردم را به خطر می‌اندازند، حضور حتی یک فرد آلوده در این اماکن با وجود ویروس نوع انگلیسی تمام افراد داخل محیط را آلوده می‌کند».

وی افزایش دو برابری مبتلایان را نگران‌کننده دانست و تاکید کرد که هفته‌های پیش رو بسیار خطرناک و بحرانی خواهد بود.

 صافی‌زاده در ستاد مقابله با کرونای شهرستان کرمان با ارائه‌ی گزارشی از وضعیت کنونی کرونا در استان و شهرستان کرمان، وضعیت فعلی را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: «شرایط فعلی حاصل و نتایج هفته‌های پایانی سال 99 است و نتایج سفرها و دید و بازدیدهای عید را در هفته‌های آتی بیشتر خواهیم دید».

وی ادامه داد: «افزایش دو برابری مبتلایان که در هفته‌های آتی قطعاً بیشتر خواهد شد بسیار نگران‌کننده است».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان، هفته‌های پیش رو را بسیار خطرناک و بحرانی دانست و بیان کرد: «متأسفانه وارد شرایط حاد و بحرانی در استان و شهرستان کرمان شده‌ایم، مرکز کرمان و شرایط خاص آن وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند».

وی خواستار مدیریت شرایط با تمامی امکانات و ظرفیت‌ها شد و با تأکید بر قوی‌تر کردن تیم‌های نظارتی، گفت: «متأسفانه فعالیت برخی اماکن ورزشی سرپوشیده، رستوران‌ها، برخی کسبه با نیمه باز گذاشتن درب مغازه و ... تمام زحمات همکاران ما را از بین می‌برند و جان مردم را به خطر می‌اندازند، حضور حتی یک فرد آلوده در این اماکن با وجود ویروس نوع انگلیسی تمام افراد داخل محیط را آلوده می‌کند».

صافی‌زاده ادامه داد: «مردم باید خودشان بخواهند و رعایت کنند و تیم‌های نظارتی ستاد مقابله با کرونا هم با دقت و جدیت نظارت کرده و درصورت مشاهده‌ی هرگونه تخلفی اقدام قانونی کنند، جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات از اهم کارهای تیم‌های نظارتی است».

وی با تأکید بر ضربتی کار کردن، افزود: «انتظار ما جدیت در بخش نظارت که مورد تأکید استاندار محترم نیز است می‌باشد سایر دستگاه‌های اجرایی نیز بایستی با نظارت بر زیرمجموعه‌های خود، تیم‌های نظارتی را یاری کنند».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.