شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1402/02/13
کدخبر :85079
89
چاپ :

هلال‌احمر استان کرمان رتبه اول رهاسازی عملیات فنی را در کشور کسب کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: استان کرمان رتبه اول رهاسازی عملیات فنی را در سطح کشور با ۵۰۹ حادثه کسب کرد و اکثر این حوادث، مربوط به تصادفات است.

رضا فلاح در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در ۱۹۲ کشور فعالیت می‌کند و ۱۰۱ سال از تاسیس جمعیت هلال احمر می‌گذرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امداد و نجات را محور خدمات این جمعیت دانست و بیان کرد: استان کرمان رتبه اول رهاسازی عملیات فنی را در سطح کشور با ۵۰۹ حادثه کسب کرد و اکثر این حوادث، مربوط به تصادفات است.

او با بیان این مطلب که ۱۱۲۹ مورد امداد و نجات در سال گذشته در استان انجام شده، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان از نظر تعداد ماموریت رتبه ۱۰ کشوری را کسب کرد. در سال گذشته در حوادث به ۲۰ هزار نفر امدادرسانی شد. ضمن آنکه در حوادثی مثل سیل بیش از ۳۰۰۰ نفر اسکان داده شد.

فلاح از حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی سخن به میان آورد و تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر (به طور متوسط روزانه ۱۳۰۱ نفر) از خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استفاده کردند. گفتنی است که در سال گذشته مرکز توانبخشی سیرجان در هفته دولت افتتاح شد.

او خدمات داوطلبانه را اصلی ترین وظیفه هلال احمر دانست و بیان کرد: در سال گذشته به بیش از ۴۰۰ هزار نفر به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان خدمات معیشتی، درمانی و آموزشی این بخش استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید برآنکه تنها با آموزش می توان یک جامعه آماده بحران شود، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۴۵۲ دوره آموزشی در سطح استان برگزار شد و ۳۶ هزار نفر در استان آموزش دیدند.

او از نقش جوانان در جمعیت هلال احمر سخن گفت و افزود: برای دومین بار جایزه هانری داویسون به پاس خدمات شایسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اعطاء شد.

فلاح بیان کرد: کرمان تنها استانی است که سه داورخانه هلال احمر در کرمان، رفسنجان و سیرجان دارد. در بدترین شرایط تامین دارو را انجام دادیم و منکر کمبود برخی از داروها نیستیم. در سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان دارو در استان کرمان توزیع کردیم.

او افزود: ۸۵ درصد واکسن کرونای کشور توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به سقوط بالگرد این جمعیت در اسفند سال گذشته در شهرستان بافت عنوان کرد: بالگرد جایگزین شده و آماده پوشش حوادث در استان و استان های همجوار است.

او اظهار کرد: امسال افزایش روند جذب داوطلبان، ساماندهی تیم‌های سحر، توانمندسازی مردم برای افزایش تاب‌آوری از طریق آموزش‌های همگانی، افزایش خانه‌های هلال توسط جمعیت هلال‌احمر و محرومیت زدایی در محلات کم‌برخوردار از اهداف جمعیت هلال‌احمر خواهد بود البته تمامی فعالیت‌های هلال‌احمر استان هم‌گام با بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود و از آن الگو می‌گیرد.

فلاح بیان کرد: در گذشته تیم واکنش سریع تنها در مرکز استان فعالیت داشت اما از امسال تیم واکنش سریع در کل استان اجرایی می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.