جمعه7 ارديبهشت 1403     Friday, April 26, 2024
1402/02/12
کدخبر :84990
27
چاپ :

نتیجه یک تحقیق درباره ارتباط سلامت معنوی و رفتارهای پرخطر دانشجویان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: وضعیت دانشجویان این تحقیق در ابعاد سلامت از منظر مذهبی، وجودی و سلامت معنوی در حد متوسط است.

دکتر رضا فاریابی در تشریح نتایج این طرح تحقیقاتی اظهار کرد: تفاوت معناداری بین دانشجویان دختر و پسر در این زمینه وجود داشت که در جنس پسر، وضعیت میانگین رفتارهای پرخطر بیشتر بوده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی افزود: این پژوهش علمی یک مطالعه مقطعی بوده که با روش سرشماری بر روی ۶۰۸ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با استفاده از پرسشنامه درباره رفتارهای پرخطر و سلامت معنوی انجام شد.

فاریابی ادامه داد: این نتیجه از طرح تحقیقاتی علمی بررسی ارتباط سلامت معنوی با قصد انجام رفتارهای پرخطر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به دست آمده است.

وی یادآور شد: براساس نتایج این تحقیق، انجام مداخلات آموزشی و غیرآموزشی در سلامت معنوی دانشجویان می تواند رفتارهای پرخطر و تبعات جسمی، روانی و اجتماعی آن را در دانشجویان کاهش دهد.

فاریابی اضافه کرد: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی (مقطعی) و جامعه آماری پژوهش شامل همه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مایل به شرکت در پژوهش بوده است.

دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه براساس یافته های این تحقیق معنویت، ارتباط مثبتی با سلامت جسمی و روانی دارد، افزود: استفاده از ظرفیت استادان و روحانیون، بهره گیری از روش آموزش همتایان، ایجاد کارگروه سلامت معنوی در دانشگاه موثر است.

به گفته وی در این طرح به پژوهش و ارائه راهکار، اجرا و ارزشیابی راهکارها برای ارتقای مسمتر سلامت معنوی و کاهش رفتارهای پرخطر در دانشجویان اشاره شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: نقش الگویی اساتید هم یکی از موارد مهم بوده که در این زمینه با برگزاری دوره های آموزشی باید دانش و مهارت تقویت شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.