شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1401/07/09
کدخبر :71172
8
چاپ :

ملاک اصلی قضاوت در فضای کسب و کار، صنایع کوچک و متوسط است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: عدد مطلق سرمایه گذاری وجود دارد اما باید دید نتیجه چیست و چرا صنایع کوچک و متوسط ما در این حد مشکل دارند؟


به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، سیدمهدی طبیب زاده  در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: هیچکس بهتر از ما نمی تواند فضای کسب و کار را قضاوت کند زیرا هر روز با بنگاه های اقتصادی سر و کار داریم و می بینیم چه برخوردی با آنها می شود.

وی افزود: علی رغم پروژه های بزرگ توسعه ای در استان، دو سال قبل ۳۲ هزار ریزش شغلی داشتیم و در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان صورت گرفت و بنا به اعلام مسئولان رسمی، درآمد سرانه خانوارهای شهری استان کرمان پائین ترین رتبه را در کشور دارد و این موارد گویای این است فضای کسب و کار استان مشکل دارد.

طبیب زاده تصریح کرد: عدد مطلق سرمایه گذاری وجود دارد اما باید دید نتیجه چیست و چرا صنایع کوچک و متوسط ما در این حد مشکل دارند؟ قضاوت اصلی در فضای کسب و کار در حوزه صنایع کوچک و متوسط است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: در کرمان به دنبال حل مسئله نیستیم و نمونه های بسیار زیادی وجود دارد که کار دنبال نشده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مسئول پایش فضای کسب و کار است و هر سه ماه یک بار کار انجام می شود، در ادامه عنوان کرد: برآوردها نشان می دهد بیش از ۲۰ درصد نیاز شرکت های بزرگ از داخل استان تامین نمی شود و باید شرکت ها فرصت بدهند تا صنایع کوچک و متوسط رشد کنند و این مسئله را دنبال می کنیم.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: در مجموع فضای کسب و کار در استان مطلوب نیست و باید همه کمک کنیم.





 
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.