چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1401/06/15
کدخبر :70055
22
چاپ :

معاون وزیر راه تامین هواپیما بزرگترین دغدغه فرودگاه‌های کشور است

تامین هواپیما بزرگترین دغدغه فرودگاه‌های کشور است که ضرورت دارد دولت و مجلس شورای اسلامی به رفع این مشکل کمک کنند.

حمیدرضا سیدی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه های استان کرمان افزود: ایران امروز به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که در ۵۳ فرودگاه با مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه آزاد و مناطق نفتی مورد استفاده قرار گیرد و تامین این تعداد هواپیما موجب می شود که پاسخگوی پروازهای اربعین، حج و سایر نیازهای کشور باشیم.
وی با اشاره به وجود ۱۷۰ هواپیما در خطوط پروازی کشور اظهار داشت: حدود چهار برابر وضع موجود به هواپیما نیاز داریم تا پاسخگوی ۶۳ فرودگاه کشور باشیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی باقدردانی از اقدامات علی قاسم زاده مدیرکل پیشین فرودگاه‌های استان کرمان به علی جزینی زاده مدیرکل جدید خیرمقدم گفت و افزود: کرمان را بخشی از وجود خود می دانم لذا برای رونق و توسعه پنج فرودگاه این استان و همچنین ۵۳ فرودگاه کشور هر اقدامی انجام می شود.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد هزینه ساخت پنج فرودگاه کرمان از محل بخش خصوصی و ظرفیت های مناطق تامین شد در حالی که استان هایی وجود دارند که همه اعتبارات آن را از منابع ملی تامین کردیم لذا باید کرمان را به حق فرودگاهی برسانیم و امروز می دانم حق این استان بیشتر از وضع فعلی است.

وی با اشاره به اینکه پنج پروژه فرودگاهی به عنوان نیاز ضروری در کرمان تعریف می شود گفت: بخشی از فرودگاه های این استان بیش از ۳۰ سال عمر دارند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

سیدی عنوان کرد: برای ساخت ترمینال کرمان بی تدبیری شد و اسکلت قوی را تخریب کردند که باید دوباره احیا و ساخته شود.

۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بازسازی فرودگاه مهرآباد است 

وی یادآور شد: مهرآباد فرسوده ترین فرودگاه کشور است که برای ۱۰۰ هزار مترمربع از این فرودگاه برنامه ریزی می شود تا کاری آبرومند برای کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه بازسازی فرودگاه مهرآباد به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نیاز کرمان به ۲ برابر پروازهای فعلی

وی با بیان اینکه فرودگاه شهر کرمان جوان شده اما ممکن است که در حد نیاز واقعی این استان نباشد، گفت: نیاز استان کرمان با ۲ میلیون مسافر به ۲ برابر پروازهای فعلی است.

سیدی افزود: طرح جامع پنج فرودگاه کرمان تدوین شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.