پنج شنبه9 فروردين 1403     Thursday, March 28, 2024
1400/01/18
کدخبر :45394
34
چاپ :

مدیرکل وسایل سنجش مراکز عرضه کرمان استانداردسازی شد

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: استاندارد سازی وسایل سنجش مراکز عرضه و توزیع کالا در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از کم فروشی طی سال ۱۳۹۹ در این استان اجرا شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: استاندارد سازی وسایل سنجش مراکز عرضه و توزیع کالا در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از کم فروشی طی سال ۱۳۹۹ در این استان اجرا شد.

اسماعیل عاقلی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان شرکت مجری با مراجعه به محل ها و مراکز عرضه و اصناف  استان نسبت به کنترل، بازرسی و انجام آزمون‌های دوره ای وسایل سنجش از جمله ترازو، باسکول متحرک و نازل های سوخت اقدام کردند و با نصب برچسب های مخصوص استاندارد صحت عملکرد وسائل سنجش را مورد تایید قرار دادند.

وی اظهار داشت: در این راستا تعداد یکهزار و ۲۹۱مورد آزمون وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی (ترازوها) مورد آزمون و پلمب گذاری قرار گرفت و ۳۶۷ مورد باسکول های وسایل نقلیه چرخدار جاده ای آزمون شدند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه تعداد ۹۷۲ مورد پلمب گذاری ترازوها و میزان ۴۹۴ نازل سوخت مایع مورد آزمون قرار گرفت گفت: همچنین ۸۵ مورد آزمون نازل های CNG در این بازه زمانی انجام شده است.

۸۷ پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در کرمان صادر شد

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۶ نشست کمیته تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در اداره کل استاندارد استان کرمان برگزار شد که تعداد ۹ جلسه آن مربوط به کمیته تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت برای کنترل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی بود.

عاقلی با اشاره به نتیجه این نشست ها افزود: پس از بررسی مدارک و مستندات موجود منجر به صدور ۸۷ پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت شد که از این میزان تعداد ۷۷ پروانه تایید صلاحیت آن مربوط به مدیران کنترل کیفیت برای حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۱۵ پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی تمدید شده است.

عاقلی گفت: در مدت زمان یاد شده تعداد ۳۳ نشست کار گروه ماده هفت نیز برگزار شد که پس از بررسی های به‌عمل آمده منجر به اعلام ۳۰ تذکر ۴۶ اخطار به مدیران کنترل کیفیت و ابطال ۴۹ پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت انجامید.

صدور ۵۷۹ گواهینامه ایمنی آسانسور

مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان داشت: همچنین در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۷۹ گواهینامه ایمنی آسانسور کششی و تاییدیه آسانسور هیدرولیک از این اداره کل صادر گردیده است.

وی عنوان کرد: تعداد ۸۷۹ درخواست استانداردسازی آسانسورهای کششی و هیدرولیک در سال ۱۳۹۹ در این اداره کل ثبت شده که پس از تشکیل و تکمیل پرونده و بازرسی و ارزیابی های صورت گرفته از آسانسورهای آماده ارزیابی، تعداد ۵۷۹ مورد گواهی ایمنی آسانسور کششی و تاییدیه هیدرولیک آسانسور شامل ۵۱۱ مورد اولیه و ۶۸ مورد ادواری صادر شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.