شنبه1 ارديبهشت 1403     Saturday, April 20, 2024
1402/02/13
کدخبر :85081
95
چاپ :

مأموریتی جز حرکت در راستای تحقق عدالت قضائی نداریم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: ما به عنوان متولیان قانون و عدالت، وظیفه و مأموریتی جز تحقق عدالت قضائی نداریم و باید همه تلاش خود را برای دستیابی به این مهم به کار ببریم.

مهدی بخشی در راستای ماده ٢٧ قانون آئین دادرسی کیفری بازدید از حوزه‌های قضائی استان را انجام و بر حسن اجرای آراء کیفری نظارت داد که در این زمینه در سفری دو روزه از حوزه‌های قضائی جنوب استان کرمان بازدید کرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی در حاشیه این سفر با حضور در بندهای مختلف زندان به دیدار چهره به چهره با مددجویان پرداخته، به مشکلات برخی از زندانیان رسیدگی و وضعیت پرونده‌های آنان را بررسی کرد.

دادستان کرمان در این بازدید با اشاره به اینکه هیچکدام از ما معصوم نیستیم، گفت: سیستم برقراری نظم و انضباط قانون را وضع می‌کند تا از تضییع حقوق و تکرار اشتباهات افراد جلوگیری شود و حبس نیز یکی از این موارد بازدارندگی است که مبتنی بر سیاست حبس‌زدایی قوه قضاییه، به عنوان آخرین ابزار قانونی اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: ما به عنوان متولیان قانون و عدالت، وظیفه و مأموریتی جز تحقق عدالت قضائی نداریم و باید همه تلاش خود را برای دستیابی به این مهم به کار ببریم. 

در این بازدید، مسائل و مشکلات مددجویان و نحوه اجرای محکومیت‌ها و فرایند رسیدگی به درخواست‌های قضائی و حقوقی آنان بررسی شد و دادستان مرکز استان کرمان در چارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی، اقدام لازم برای حل مشکلات آنان را پیگیری کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.