جمعه10 فروردين 1403     Friday, March 29, 2024
1401/02/28
کدخبر :65801
39
چاپ :

سرنوشت مشابه فرزاد و فرهاد

تیم فوتبال صنعت مس کرمان این روزها باکسب نتایج درخشان توانسته در فاصله4هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ دسته یک،به صدر جدول رده بندی تکیه بزند و خود رابه عنوان مدعی شماره یک صعودبه لیگ برترمعرفی کند.

مسی‌ها با هدایت سرمربی جوان خود فرزاد حسین خانی، بیشترین امتیاز کسب شده تا هفته سی ام از مسابقات را از زمان حضور صنعت مس در لیگ های برتر و دسته یک به خود اختصاص داده اند و از این حیث یک رکورد جالب برای خود ثبت کرده اند. فرزاد حسین خانی این فرصت را دارد تا با کسب پیروزی در ۴ بازی باقی مانده یک رکورد بی نظیر از خود بر جای گذارد و حتی از مرز کسب ۷۰امتیاز هم عبور کند. نکته جالب اینکه، شبیه همین اتفاق  برای فرهاد مجیدی سرمربی موفق استقلال هم افتاده و این مربی به فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات وکسب ۶۳ امتیاز، قهرمانی تیمش را مسجل کرده است و می‌تواند امتیازات تیمش را به بیش از ۷۰ هم برساند! اگر مس موفق شود در بازی بعد یک امتیاز از استقلال خوزستان بگیرد و آرمان گهر هم متحمل شکست شود، مس هم با ۶۳ امتیاز و در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات به لیگ برتر صعود می‌کند! 
به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، عملکرد فرزاد حسین خانی سرمربی جوان و موفق صنعت مس تا حدود زیادی شباهت به فرهاد مجیدی سرمربی جوان و موفق استقلال تهران دارد که توانست این تیم را قهرمان لیگ برتر کند. حال ۱۱ شباهت جالب و عجیب فرزاد حسین خانی و فرهاد مجیدی که تاکنون در این فصل از مسابقات پیش آمده  را باهم مرور می کنیم؛
۱ . کاریزمای رهبری و اسطوره باشگاه بودن هر دو مربی؛ 
هم فرزاد و هم فرهاد از بدنه باشگاه های خود به مربیگری رسیده اند و جالب آنکه هر دو مربی به جز تیم های محبوب خود در تیم دیگری بازی نکرده اند و شباهت جالب تر اینکه هر دو مربی از تیم محبوب خود مربیگری را آغاز کردند و برای کسب تجربه هم باشگاه دیگری را برای آغاز مربیگری انتخاب نکردند. کاریزمای رهبری و محبوبیت هر دو مربی برای بازیکنان و هواداران از جمله شباهت های قابل ذکر این دو نفر است. 
۲ . استفاده از تجربه در کادر فنی؛ 
فرزاد حسین خانی و فرهاد مجیدی هر دو سرمربیان جوانی بودند که در ابتدای فصل فردی با تجربه و صاحب فکر را بدون توجه به حواشی های معمول فوتبال ایران وارد کادر خود کردند تا به عنوان کمک اول بر روی نیمکت بنشیند. در استقلال گابریل پین این نقش را بازی کرد و در مس کرمان محمود محمودی نیا!
۳ . پذیرش ریسک جوانگرایی 
در ابتدای فصل هم استقلالی ها می خواستند بعد از سالها ناکامی، قهرمان ایران شوند و هم کرمانی ها پس از سالها دوری از لیگ برتر دیگر تاب ماندن در لیگ دسته یک را نداشتند اما هم فرهاد مجیدی و هم فرزاد حسین خانی با توجه به فشارهایی که در ابتدای فصل روی آنها بود، دست به ریسک بزرگی زدند و جوانگرایی را سرلوحه کار خودشان قرار دادند. این دو مربی به هیچ وجه از اصل استفاده از جوان ها کوتاه نیامدند و بر این اصل تا پایان ماندند.
۴ . آنالیز دقیق حریفان و تعویض های طلایی 
فرزاد حسین خانی و فرهاد مجیدی از یک تیم آنالیز خوب برخوردار بودند و با توجه به بازی خوانی های دقیق در مواقع حساس بازی ها، دست به  تعویض های مفید و موثر می زدند و بارها و بارها موفق شدند با تغییر تاکتیک های متفاوت و جایگزین کردن نفرات ، ورق بازی را به نفع خود برگردانند.
۵ . نظم دادن به ساختار دفاعی؛ 
هم فرهاد و هم فرزاد یکی از اصول ابتدایی تیم خود را تنظیم ساختار دفاعی و عملکردی بازیکنان خود گذاشتند. برای هر دو مربی مهم‌ترین اتفاق، گل نخوردن و یا سخت گل خوردن در هر بازی است. استقلال تا هفته بیست و هفتم ۹ گل از حریفان دریافت کرده و مس کرمان تا هفته سی ام ۸ گل! این میزان از گل نخوردن در یک فصل عامل موفقیت و برگ برنده هر دو تیم در این فصل از مسابقات بوده است.
۶ . دوری از مصاحبه و تمرکز بالا روی مسابقات  
هر دو مربی در این فصل از مسابقات، از حواشی دوری کردند و فقط به کسب موفقیت با تیم خود و ایجاد تمرکز بالا در بین بازیکنان در هر بازی فکر کردند. دوری از حواشی و انجام مصاحبه های بی خود و بی‌جهت، رمز موفقیت هر دو سرمربی جوان بوده است.
۷ . متهم شدن به استفاده از جادو و جنبل از سوی رقبا! 
هر دو مربی در مقطعی از فصل و به دلیل کسب موفقیت های قابل توجه، از سوی رقبا به استفاده از جادو و جنبل متهم شدند اما هر دو مربی واکنشی به این اتهام نداشتند و به کار خود ادامه دادند.
۸. ثبات در باشگاه و حمایت مدیریت 
هر دو مربی در این فصل از مسابقات در حالی هدایت تیم های استقلال و مس را به عهده گرفتند که با تغییرات مدیریتی ابتدای فصل و حمایت مدیران عامل از آنها، پشتوانه  محکمی برای موفقیت خود دیدند. هم استقلال و هم مس در سال‌های گذشته از بی ثباتی مدیریتی رنج بردند اما امسال در راس هر دوباشگاه مدیران عامل پرتلاشی حضور داشتند که هدفشان فقط موفقیت تیم و خوشحال کردن طرفداران بود نه کارهای نمایشی و بی هدف!
۹ . حمایت همه جانبه هواداران از خود 
هم فرهاد مجیدی و هم فرزاد حسین خانی از دوران بازیگری خود، محبوبیت خاصی بین هواداران تیمشان داشته اند و این محبوبیت تا امروز نیز ادامه داشته است. حمایت همه جانبه هواداران از این دو مربی از ابتدا و حتی در مواقع نوسان، برگ برنده دیگر هر دو مربی بوده است.
۱۰ . کسب موفقیت احتمالی،  بعد از ۹ سال! 
جالب است بدانید هم برای استقلال و هم صنعت مس کرمان، کسب موفقیت(البته برای مس احتمالی) یک مسیر و زمان مشابه را طی کرده است. آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر به سال ۹۲ بر می گردد دقیقا همان سالی که مس به لیگ دسته یک سقوط کرد و دیگر نتوانست بالا بیاید. حالا هم فرهاد مجیدی و هم فرزاد حسین خانی می توانند موفقیت خود را در یک زمان مشترک جشن بگیرند.
۱۱ . حذف در جام حذفی مقابل نساجی! 
و اما شباهت جالب توجه دیگر دو تیم استقلال و صنعت مس حضور در مراحل بالای جام حذفی و حذف شدن مقابل نساجی مازندران است! هر دو تیم به ترتیب تا مرحله یک چهارم و نیمه نهایی جام حذفی بالا آمدند اما با پذیرش شکست درمقابل نساجی مازندران از گردونه مسابقات حذف شدند!
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.