پنج شنبه30 فروردين 1403     Thursday, April 18, 2024
1401/06/15
کدخبر :70056
5
چاپ :

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس توسعه فرودگاه‌های کرمان به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

برنامه توسعه فرودگاه‌های کرمان براساس برآوردها به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی در توافق با استاندار از درون استان و مابقی از منابع ملی تامین شود.

محمدرضا پورابراهیمی  در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید و پیشین فرودگاه های استان کرمان افزود: برنامه توسعه فرودگاه های کرمان در سفر رییس جمهوری مورد عنایت قرار گرفته است.وی ادامه داد: در این راستا موضوع مصوبه آغاز عملیات اجرایی پایانه مسافربری خارجی فرودگاه کرمان باید با سرعت آغاز شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین درخواست ما از شرکت فرودگاه‌ها این است که بخش پایانه بین المللی در فرودگاه شهر کرمان راه اندازی شود و با توجه به اینکه این طرح ردیف بودجه ای از پیش داشته، امیدواریم در حوزه تصمیم گیری نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان کرمان رتبه دوم در حوزه مسافران خارجی کشور را به خود اختصاص داده که این آمار نشان دهنده عشق و علاقه مردم دیار کریمان به زیارت قبور ائمه اطهار (ع) است و ایجاد پایانه مسافربری خارجی می تواند به مردم در سفرهای عتبات عالیات و سوریه کمک کند.

تامین زیرساخت های فرودگاهی متناسب با اقتصاد کرمان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان در حوزه توسعه اقتصادی کشور نیز پیشگام شده و شاخص های اقتصاد این استان بالاتر از میانگین کشور است لذا تامین زیرساخت های فرودگاهی متناسب با آن یک ضرورت است.

وی یادآور شد: ظرفیت حمل بار در حوزه کشاورزی برای فرودگاه جیرفت را داریم که اتاق بازرگانی سرمایه گذاری خوبی در این منطقه دارد و بحث هوایی و باری فرودگاه جیرفت نیاز به حمایت حوزه فرودگاهی دارد.

پورابراهیمی افزود: عملیات اجرایی بزرگترین مرکز لجستیک بندر خشک در کرمان در حال پیگیری است که در اجرای آن، حمل و نقل ترکیبی را در دستور کار قرار دادیم و مکان یابی این پروژه صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: شرکت فرودگاه ها زیرساخت حمل هوایی را فراهم می‌کند لذا درخواست می شود در اعزام مسافران اربعین پرواز ویژه ای برای کرمان گذاشته شود و شرکت ماهان مساعدت بیشتری در این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم مسائل توسعه فرودگاهی کرمان طی نشستی با سازمان برنامه و بودجه و همکاری استاندار انقلابی این استان پیگیری شود و در این زمینه ظرفیت کمیسیون اقتصادی نیز در خدمت استان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: استان کرمان طی سالهای گذشته توسعه خوبی در حوزه فرودگاه ها داشته اما نباید به آن بسنده کنیم زیرا ظرفیت کرمان فراتر از وضع فعلی است.

پورابراهیمی افزود: استان کرمان دارای پنج فرودگاه و رتبه هشتم کشور را به‌واسطه حمل مسافر و حضور در ناوگان مسافری کشور دارد اما این جایگاه باید ارتقا یابد و این مهم نیازمند همکاری در سطح استانی و ملی است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.