جمعه10 فروردين 1403     Friday, March 29, 2024
1400/01/26
کدخبر :45850
27
چاپ :

رئیس علوم پزشکی جیرفت موارد بستری کرونا در جنوب کرمان افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش چهار برابری تعداد افراد بستری در بخش های کرونایی منطقه جنوب کرمان طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش دل عالم به نقل از یرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش چهار برابری تعداد افراد بستری در بخش های کرونایی منطقه جنوب کرمان طی هفته جاری خبر داد.

اصغر مکارم شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد کرونای جنوب کرمان اظهار داشت: عادی انگاری کرونا سبب شیوع بیشتر این ویروس در جامعه شده است.

وی مهمترین علت افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در منطقه جنوب کرمان وضعیت کنونی آب و هوای این منطقه عنوان کرد و گفت: گرمای هوا سبب افزایش استفاده از وسایل سرمایشی شده و این موضوع سبب افزایش آمار مبتلایان خانوادگی به کرونا در این منطقه شده است.

مکارم افزود: اپیدمی جنوب کرمان در مقایسه با استان با تآخیر رخ داده که در طول موج های قبلی به جز موج مرداد ماه خوشبختانه دچار موج شدیدی نشدیم که این مهم با همکاری و همت مسئولان جنوب کرمان در اجرای طرح شهید سلیمانی مدیریت شد.

وی با بیان اینکه هرچند تاکنون موارد خیلی بدحالی در جنوب کرمان ثبت نشده است، اظهار داشت: ویروس جهش یافته قدرت سرایت بسیار بالایی دارد که معمولا درگیری به شکل خانوادگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش انجام تست کرونا در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته تست در منازل انجام می شود تا در صورت نیاز قرنطینه شوند. 

مکارم خیز شیوع ویروس کرونا در استان های همجوار منطقه جنوب کرمان شامل هرمزگان و ایرانشهر را در افزایش مبتلایان به کرونا در این منطقه بسیار تاثیرگذار برشمرد و گفت: شهرستان های منوجان، رودبار و جیرفت در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: اگر دستورالعمل های بهداشتی در منطقه جنوب کرمان رعایت نشود شاهد انتشار بیشتر ویروس کرونا و تغییر رنگ شهرهای این منطقه خواهیم بود.

مکارم به فصل برداشت محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بارنامه در این منطقه صادر شده که این ترددها سبب انتقال بیشتر بیماری در این منطقه می شود.

وی  بر تشدید نظارت و کنترل کامیون ها کشاورزی منطقه جنوب کرمان تاکید کرد و افزود: با اجرای خوب طرح شهید سلیمانی، مشارکت مردم و همکاری بین بخشی از این شرایط سخت عبور می کنیم.

وی سفرهای نوروزی، برگزاری مراسمات عزا و عروسی را از دیگر علت های شیوع ویروس کرونا در جنوب کرمان اعلام کرد و گفت: با توجه به امکانات محدود این منطقه باید با شیب ملایمی از این مرحله عبور کنیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قرنطینه را موضوع مهمی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: متاسفانه افراد ناقل ویروس کرونا قرنطینه را رعایت نکرده و این موضوع سبب شیوع بیشتر ویروس کرونا شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.