پنج شنبه9 فروردين 1403     Thursday, March 28, 2024
1401/05/10
کدخبر :68949
30
چاپ :

حدود پنج هزار رای جایگزین حبس در کرمان صادر شد

رییس کل دادگستری کرمان از صدور چهار هزار و ۸۶۵ رای جایگزین حبس در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: بر مبنای اجرای مواد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها، در تمام حوزه‌های قضایی این استان به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس شامل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی و ... توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: آرای مجازات جایگزین حبس در مواردی که جرم، آثار اجتماعی شدیدی نداشته باشد و بتوانند به جای عمل مجازات حبس در زندان، از مجازات جایگزین استفاده شود، صادر می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: هدف از اجرای مجازات جایگزین حبس این است که فرد بدون ورود به زندان، از برچسب‌های مجرمانه فاصله گرفته و زمینه به منظور بازاجتماعی شدن وی فراهم شود.

وی با اشاره به تلاش گسترده قضات به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت صدور آرای جایگزین حبس، تصریح کرد: انتظار می‌رود نهادهای خدمت پذیرنده با حساسیت ویژه‌ای به این نهاد نوظهور ورود پیدا کرده و ضمن پذیرش این محکومان و فراهم کردن زمینه اجرای آن، نظارت دقیق و منظمی در شیوه اجرای مجازات جایگزین حبس داشته باشند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.