جمعه10 فروردين 1403     Friday, March 29, 2024
1401/05/27
کدخبر :69351
23
چاپ :

جنگ‌ رسانه‌ای را شوخی گرفته‌ایم/مشکلات اقتصادی کشور ناشی از اقتصاد اسلامی نیست

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به ضرورت جهادتبیین گقت:باید برای نسل جوان تبیین شودکه امروزمشکلات اقتصادی ما ناشی از اقتصاد اسلامی نیست و این مسائل ره آورد اقتصاد سرمایه داری است.

دکتر رحمان جلالی  در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان اظهار کرد: باید به زکات به عنوان پدیده تمدن ساز نگاه کنیم به عنوان یک زیرساخت نظام اقتصادی و ماموریت داریم زکات را در راستای اتفاق تمدن نوین اسلامی نگاه کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین افزود: باید برای نسل جوان تبیین شود که امروز مشکلات اقتصادی ما ناشی از اقتصاد اسلامی نیست و این مسائل ره آورد اقتصاد سرمایه داری است.

جلالی با اشاره به اینکه اقتصاد اسلامی، زکات است، تصریح کرد: در شورای راهبردی استان کرمان احیاء زکات یکی از راهبردهای ماست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر تبیین واقعیت بیان کرد: امروز جنگ واقعی در دنیا جنگ رسانه‌ای و جنگ روایت هاست که متاسفانه ما در کشور این جنگ را شوخی گرفته و به آن توجه‌ای نمی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر فریضه زکات به طور کامل اجرا می شد، پدیده ای تحت عنوان فقر مطلق نداشتیم، افزود: باید سطح مولفه زکات را در حد نظام سازی و تمدن سازی ببینیم و مقام معظم رهبری می فرمایند یکی از پایه های نظام سازی اقتصادی در تمدن نوین اسلامی زکات است.

جلالی اظهار کرد: ما جنگ رسانه را شوخی گرفته ایم در حالی که امریکا قبل از حمله به عراق بازی رایانه ای را ساخت. دشمن با ابزارهای فرهنگ ساز، تفکر خود را غالب می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به ما ماموریت تبیین داده و باید این جهاد را روایت کرد، همه ما، رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات در این زمینه ماموریت داریم گفت: گفتمان دولت سیزدهم احیاء این فرائض است و باید همه پای عملیاتی کردن آن در میدان باشیم و برای از بین بردن فقر در استان یکی از نکات مهم زنده کردن فریضه زکات است و فرمانداران در این زمینه نقش اصلی را دارند.

وی افزود: متاسفانه ما در مرحله نظام سازی گیر کرده ایم و در دولت مردمی زکات پدیده مردمی است و اگر می خواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم یکی از اتفاقات مهم احیاء زکات است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.