جمعه7 ارديبهشت 1403     Friday, April 26, 2024
1401/06/16
کدخبر :70138
22
چاپ :

تکمیل مجتمع‌های نیمه‌تمام فرهنگی کرمان تا سال ۱۴۰۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تلاش داریم مجتمع‌های فرهنگی و هنری بردسیر، رابر، فهرج، رفسنجان بافت و ریگان تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و مردم این مناطق از خدمات این مجتمع‌ها بهره‌مند شوند.

محسن روحی  افزود: ساختمان تالار شهر کرمان نیز تکمیل شده و آخرین مراحل تجهیز خود را طی می کند که در آینده نزدیک افتتاح می شود.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجتمع بزرگ فرهنگی به مساحت ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر بخش عمده ای از نیازهای فرهنگی شهر کرمان مرتفع خواهد شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیان کرد: در راستای خدمات رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر، ۲۵ فقره هنرکارت به هنرمندان این استان تحویل و ۲۱ نفر برای برخوداری از تسهیلات ارزان قیمت به بانک رسالت معرفی شدند.

وی اظهار داشت: تمدید عضویت ۱۵۰ نفر در صندوق اعتباری هنر و پذیرش ۶۱ نفر عضو جدید از دیگر خدمات صندوق اعتباری هنر طی سال گذشته در استان کرمان بوده است.

اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کرمان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین گفت: طرح آموزش رایگان هنر در راستای تحقق شعار تحول، عدالت محوری و توازن عدالت فرهنگی از ابتدای شهریورماه سال جاری در مناطق محروم این استان به مرحله اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: طرح آموزش رایگان هنر در هفت شهرستان ارزوییه، بافت، کوهبنان، نرماشیر فهرج، ریگان و بم و با اعتبار ۲ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی ادامه داد: این طرح به منظور دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری، صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در سطح مناطق محروم، کمتر توسعه یافته در حال اجرا است و تمام برنامه‌های مرتبط با این طرح به صورت رایگان انجام می شود.

حمایت و پشتیبانی از ۳۳۰ فعالیت فرهنگی در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تصریح کرد: این اداره کل طی یک سال اخیر از حدود ۳۰۰ فعالیت فرهنگی و هنری در این استان حمایت و پشتیبانی کرده که سیزدهمین همایش شعر سیمرغ، جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی، جشنواره ملی آواها و نواهای مقاومت، دومین جشنواره شعر نماز نجوا، ششمین همایش ادبی دل عالم از مهمترین این برنامه ها محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت و تکمیل زیرساخت های فرهنگی در استان کرمان بیان کرد: در همین راستا تجهیز پلاتوی نمایش تئاتر شهر و تعمیر مجتمع فرهنگی و هنری شهر کرمان با هفت میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

تجهیز و کمک به زیرساخت های سینمایی کرمان

وی افزود: در حوزه سینما و فیلم نیز کمک به تجهیز سینما نور کرمان، حمایت از تجهیز و کمک به راه اندازی سینمای بخش خصوصی بم، کمک به بازسازی و بهسازی سینما آزادی زرند، کمک به تجهیز فنی و بهسازی صندلی های سینما فرهنگ شهربابک و حمایت زا تولید فیلم های کوتاه و مستند از اهم اقدامات انجام شده طی سال اخیر است.

روحی تاکید کرد: بررسی و ثبت ۷۵۰ فعال قرآنی به منظور استفاده از تسهیلات بیمه فعالان قرآن و توزیع ۲۸ فقره معرفی نامه بیمه تامین اجتماعی به اصحاب فرهنگ و رسانه در قالب صندوق اعتباری هنر از اقدامات مهم حمایت بیمه ای محسوب می شود.

اجرای جشنواره موسیقی استانی نواحی در بافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همچنین پس از ۱۳ سال برگزاری جشنواره استانی موسیقی نواحی در شهرستان بافت در تیرماه با حضور حدود ۱۰۰ هنرمند در قالب ۲۳ گروه از ۱۲ شهرستان برگزار و با استقبال بسیار بالای علاقمندان مواجه شد.

وی بیان کرد: در طول فعالیت یک ساله دولت حضور مسئولان کشوری حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی پررنگ بود، به طوری که سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی کشور و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به استان کرمان انجام شد که گام ارزشمندی در حل مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و رسانه کرمان بود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.