چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1399/12/27
کدخبر :44624
272
چاپ :

برق کرمان پیشتاز در خدمت

انرژی برق به عنوان یکی از محورهای توسعه، در استان کرمان طی سالهای اخیر و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از رشد و افزایش خدمت رسانی خوبی برخوردار بوده است تا ضمن رفاه شهروندان، روند پبشرفت و توسعه نیزشود

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، انرژی برق به عنوان یکی از محورهای توسعه، در استان کرمان طی سالهای اخیر و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از رشد و افزایش خدمت رسانی خوبی برخوردار بوده است تا ضمن رفاه شهروندان، روند پبشرفت و توسعه نیز شتاب بیشتری به خود بگیرد.

 استان پهناور کرمان دارای ظرفیت های بسیار ممتازی در بخش های مختلف است که برای به فعل درآوردن آنها نیاز به تامین انرژی بویژه در حوزه برق دارد.

شرکت های توزیع برق شمال و جنوب کرمان وظیفه خدمات رسانی و تامین برق به مشترکان در حوزه های صنعتی، کشاورزی و خانکی و موارد خاص را بعهده دارند که در این راه با تلاش و مدیریت به توفیقات خوبی رسیده اند.

 دیار کریمان برای تکمیل طرح ها و همچنین رشد تقاضای انرژی برق نیاز به برنامه ریزی و اجرا و تکمیل طرح های بیشتری در آینده دارد که در برنامه ها و اسناد بالادستی به خوبی پیش بینی شده است.

تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار شمال کرمان برقدار شدند

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: در حوزه فعالیت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ۶۴۷ هزار و ۹۶۸  مشترک فعال وجود دارد که بخش کشاورزی با ۴۰ درصد بیشترین تعداد مشترکان را تشکیل می دهد و این شرکت وظیفه تامین و توزیع برق پایدار برای هفت شهرستان شمال استان را بعهده دارد.

احمد گنجعلیخانی افزود: در سال جاری هفت هزار و ۵۰۰ مشترک این شرکت به کنتور هوشمند بمنظور صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی برق مجهز شده اند.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۸۶۹ مشترک صنعتی سه هزار و ۲۹۰  مشترک کشاورزی، ۲۹۴ مشترک تجاری، ۶۵  مشترک اداری و ۴۷ جایگاه های سوخت طبیعی و ۱۴ مولد خود تامین، در سامانه مدیریت پیک بار کشور (سمپ) ثبت نام کردند.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: پایش اطلاعات مشترکین ثبت نام شده به صورت برخط بوده و  عضویت در سامانه مدیریت پیک بار کشور کمک بسزایی در مدیریت مصرف برق داشته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و مشاور به منظور تقویت ساختار و فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در بخش خانگی استفاده شده است.

گنجعلیخانی با اشاره به اقدامات این شرکت در سال جاری گفت: یکصد پروژه برق رسانی با هزینه ۵۱۳ هزار میلیون ریال اعتبار، همزمان با ایام دهه فجر در شمال استان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: جایگزینی ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیمی با کابل خودنگهدار،  احداث شبکه روشنایی معابر در بلوارهای شهیدصدوقی، پزشک، شهید هدایت و پل شهید بادپا در شهرکرمان، کمربندی غربی زرند، تامین برق شهرک های امام حسن فاز ۵ و ۶ و ثامن ۲ در شهر کرمان و شهرک امام رضا ع در شهربابک در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان اظهار داشت: همچنین برق رسانی به پنج روستای فاقد برق با جمعیت ۷۶ خانوار  از مهمترین طرح‌هایی بهره برداری شده حوزه انرژی در شمال استان کرمان در دهه فجر است.

وی با اشاره به  آغاز پروژه‌های متعدد در ایام‌الله دهه فجر گفت: بیش از ۱۲۰ پروژه برق با اعتبار ۶۱۳ هزار میلیون ریال در این ایام در استان کرمان کلنگ‌زنی شد.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه تمامی روستاهای بیش از ۱۰ خانوار جمعیت شمال استان از نعمت برق بهره مند شده اند، گفت: سال گذشته تعداد ۶۴۱ هزار و ۷۰۰ مشترک برق در شمال استان ثبت شده بود که طی ۱۰ ماه سال جاری این تعداد به ۶۵۶ هزار  و ۵۳۲ مشترک رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ هزار مشترک افزایش داشته ایم.

 معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری از طریق درگاه های الکترونیکی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۶۲۳ هزار مشترک و معادل ۹۵ درصد از مشترکین استان کرمان از این نوع خدمات استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: در سال جاری پیش بینی شده تلفات برق شمال استان  به ۱۰.۵ درصد برسد  که امید است با برنامه‌ریزی خوب انجام شده و اجرای پروژه های مربوطه  این عدد در سال آینده تک رقمی شود، اگر چه حوادث برق را نمی‌توان به صفر رساند،  اما به راحتی می‌توان با رعایت اصول ایمنی از وقوع آنها پیشگیری کرد،

گنجعلیخانی با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات و عملیات (طرح هما) افزود: با اجرای این طرح تماس های مردمی با مرکز ۱۲۱ بدون نیاز به اپراتور مستقیما در سیستم ثبت و نیروهای اتفاقات با استفاده از تبلت های موجود در خودرو ها به محل مراجعه و نسبت به رفع خاموشی اقدام می نمایند.

وی با بیان اینکه ۸۵ نوع خدمت در شرکت توزیع برق شمال کرمان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ارباب رجوع ارائه می شود گفت: واگذاری ۴۴ نوع خدمت به دفاتر پیشخوان دولت به منظور کاهش مراجعات مردمی و تسهیل در خدمات رسانی به مشترکین  از پروژه های مهم سال جاری در حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق شمال استان محسوب می شود.

 معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ادامه داد: تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان استقبال بی نظیری از این موهبت الهی در جهت سرمایه گذاری احداث نیروگاه های خورشیدی در محدوده تحت پوشش این شرکت صورت پذیرفته که درارزیابی سازمان ساتبا(سازمان انرژی های تجدید پذیر) منجر به اخذ رتبه دوم با امتیاز ۳۳۹ در میان شرکت های برق منطقه ای و توزیع در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر و پاک شود.
وی تاکید کرد: این شرکت از سال ۹۴ تاکنون گامهای موثری در خصوص انعقاد قراردادهای خرید تضمینی برق سامانه های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب برداشته است.
گنجعلیخانی افزود: از میان قریب به ۸۰۰ قرارداد با توان بیش از ۱۰ مگاوات تاکنون ۲۸۲ سامانه خورشیدی با توان مجموعاً ۴.۲۴ مگاوات به بهره برداری رسیده و اتصال به شبکه این ظرفیت تولیدی سالانه بیش از هشت هزار و ۵۲۵ مگاوات ساعت تولید انرژی را به همراه داشته است.

 حدود ۲۰۰ هزار مشترک جدید برق در جنوب کرمان افزوده شد

مدیرعامل شرکت توزیع جنوب برق کرمان تصریح کرد: این شرکت وظیفه تامین و توزیع برق ۱۶ شهرستان استان را بعهده دارد که ۵۸۴ هزار مشترک از خدمات شرکت بهره می برند.

عبدالوحید مهدوی نیا با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه برق جنوب کرمان افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم، ۱۶۰ هزار مشترک جدید به مشترکان برق کرمان در هشت سال گذشته اضافه شده و به ۴۷۸ روستای فاقد برق برق رسانی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۳ روستا جنوب کرمان در دولت تدبیر و امید از طریق برق خورشیدی برق دار شده اند ادامه داد: در حال حاضر یک هزار ۱۷۷ نیروگاه فوتوولتاتیک به ظرفیت ۱۰ مگاوات در حوزه شرکت توزیع برق کرمان در دست استفاده است.

مدیرعامل شرکت توزیع جنوب برق کرمان تاکید کرد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار در جنوب کرمان برق دار شده اند ، اگر چه نهضت برق رسانی به روستاها همواره ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کاهش خاموشی ها، کاهش تلفات شبکه، وصول مطالبات، و دسترسی متقاضی در هر زمان و هر مکان به خدمات از جمله برنامه های این شرکت در نقشه استراتژیک است.

مهدوی نیا تاکید کرد: با فرآیندهای قدیمی نمی توان چابک سازی و ساده سازی در خدمات رسانی را دنبال کنیم و باید اصلاح فرایند را برای رسیدن به نتایج مثبت در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر و بحرانی شبکه از نظر سیل و زلزله به جانمایی در شبکه توزیع، مقاوم سازی خطوط انتقال و اطلاع رسانی خاموشی های شبکه و تسهیل خدمات رسانی به مشترکان از جمله اقدامات این شرکت در طی سالهای گذشته  عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب کرمان گفت :در ایام دهه فجر تعداد ۲۹ روستای فاقد برق تحت حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان با اعتباری بیش از ۸۵ میلیارد ریال برقدار و ۳۱۴ خانوار از به شبکه سراسری متصل شدند.

وی با اشاره به اصلاح و بهینه سازی در ۱۶۰ منطقه شبکه برق جنوب کرمان تصریح کرد: این اقدام در جهت رفع افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، انجام می شود و  همچنین اتوماسیون تعداد ۳۲ کلید فشار متوسط با قابلیت کنترل از راه دور انجام که در این روزها مورد بهره برداری قرار گرفت و به این ترتیب تعداد کلیدهای ۲۰ کیلو ولت با قابلیت اتوماسیون شرکت به ۷۹ دستگاه می رسد.

مهدوی نیا ادامه داد: همچنین عملیات توسعه شبکه به منظور برق رسانی به بیش از ۲۰ هزار متقاضیان فاقد برق، اصلاح و بهینه سازی شبکه جهت رفع افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان شبکه و اتوماسیون از جمله طرح های  افتتاح  شده در ایام دهه فجر بود.

وی اظهار داشت: در سال جاری تا کنون با احداث ۱۷۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و  ۲۵۵ دستگاه پست توزیع، تعداد ۲۲ هزار و ۲۰۶ مشترک جدید به خانواده بزرگ برق جنوب کرمان پیوستند که این تعداد، شامل برقدار نمودن  ۲۴۸ پمپ کشاورزی و  ۹۸ واحد صنعتی نیز است.

 مدیرعامل شرکت توزیع جنوب برق کرمان در طول هفته دولت تعداد ۴۶۴ پروژه در حوزه شرکت توزیع برق جنوب این استان با اعتبار ۶۷۱ میلیاردریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۱۶ نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی با ظرفیت ۵۲۹ کیلو وات و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مهدوی نیا بیان کرد: ۲۱۵ میلیارد تومان نیز طرح برای تامین برق مشترکان در حوزه برق جنوب کرمان در هفته دولت امسال افتتاح شد که کیفیت برق رسانی در این منطقه را افزایش داده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.