جمعه10 فروردين 1403     Friday, March 29, 2024
1401/05/30
کدخبر :69414
27
چاپ :

استاندار کرمان میز خدمت زمینه بروز تخلفاتی چون رشوه را از سیستم اداری حذف می‌کند

استاندار کرمان گفت: میز خدمت زمینه بروز برخی تخلفات از جمله رشوه را از سیستم اداری حذف می‌کند و با اجرای آن فعالیت‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

محمدمهدی فداکار  در نشست شورای راهبری و توسعه مدیریت استان کرمان افزود: اجرای میز خدمت در جاهایی شاید در حد راهنمایی کافی باشد اما مدیران باید وارد عملیات برنامه ریزی شوند و صرفا مدیر اجرایی نباشند زیرا در ارزیابی دستگاه های اجرایی امور آموزشی، نتیجه گیری و امتیازدهی در مقیاس کلی مورد پایش قرار می گیرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه امور در جاهایی که می‌شود، تا حد امکان باید به بخش خصوصی واگذار شوند اظهار داشت: اگر به ۲۰ سال گذشته بازگردیم، بسیاری فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار شد که تجربه مفیدی بود و در این زمینه می توان به بیمه و امور پیشخوان دولت اشاره کرد.

فداکار ادامه داد: واگذاری به بخشی خصوصی امری شدنی است اما عزمی جدی را می طلبد اما در آن جدیت به خرج نمی دهیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران ما پرتلاش هستند اما باید فرایندهای سرمایه گذاری را اصلاح کرد افزود: اولویت جلسات اجرای پنجره واحد، سرمایه گذاری در استان کرمان باشد. 

استاندار کرمان: خطاب به مدیران استانی اظهار داشت: جای فرش قرمز، تا می‌توانیم سیم خاردار پیش پای سرمایه گذار گذاشتیم تا به سرمایه گذاری نرسند که آسیب آن در نهایت متوجه کشور و مردم این استان می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز زمین، آب و حوزه های مختلف باید در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری واگذار شود اظهار داشت: برخی استان ها پروژه های سرمایه گذاری را در قالب کتابچه تهیه کردند که امور را تسهیل می کند و می توان در استان آن را اجرایی کرد.

استاندار کرمان گفت: برخی دستگاه های اجرایی گرفتاری مردم را درک نمی کنند و مردم را در فرایند اداری بی دلیل می چرخانند که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه مدیران از کار مردم گره گشایی کنند تصریح کرد: گاهی سرمایه گذار را بی‌ دلیل گیر می اندازیم تا از بخش اقتصاد استان فرار کنند.

فداکار تصریح کرد: تصویر برخی افرادی که دیگر مسئولیتی در ادارات و نهادهای استان کرمان ندارند بعد از گذر مدت ها هنوز در وب سایت های دستگاه های اجرایی روی سیستم است که این اقدام درست نیست.

وی با بیان اینکه گاهی وظیفه اداری خود را درست انجام نمی دهیم، خطاب به مسئولان دستگاه های اجرایی افزود: برای سرمایه گذاری مردم را اذیت نکنید و با ستادهای دستگاه های اجرایی که با سرمایه گذاران همکاری نمی کنند، مکاتبه می شود.

فداکار با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی برای مردم وقت بگذارند بیان کرد: عزمی بر انجام برخی فعالیت‌ها در استان کرمان مشاهده نمی شود که اگر غیر از این باشد، کار مردم بسیار پیش می افتد.

وی با بیان اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری باید به سرعت به نتیجه برسد و گرفتاری سرمایه گذاران رفع شود تاکید کرد: فرایند استعلام های سرمایه گذاران به سرعت پیش رود تا گرهی از مردم رفع شود و ما نیز وظیفه داریم این مشکلات را حل کنیم. 

استاندار کرمان همچنین اضافه کرد: میز خدمت یک ضرورت است، ممکن است در جایی کارایی نداشته باشد اما در جاهایی موثر است و باید راه اندازی شود.

فداکار همچنین با بیان اینکه هر دستگاهی برای الکترونیکی شدن ظرفیت هایی را دارد گفت: بانک رسالت فرایندهای الکترونیکی شدن را اجرایی کرده که نشان می دهد می توان این کار را در بانک ها هم انجام داد اما به دلایلی در دیگر بانک ها انجام نمی‌شود.

وی افزود: با آموزش می توان توانمند شد که اگر نیروی انسانی آموزش ببینند، قدرت خطر پذیری ارتقا می یابد و در فرایند صدور مجوزها موفق تر ظاهر می شود.

فعالیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنیم

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: کمیته های ۹ گانه هفته دولت را با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در کرمان تشکیل دادیم.

علی بیگ زاده با بیان اینکه کمیته پروژه های عمرانی و بسیج سازندگی را دنبال می کنیم افزود: مباحث مربوط به بسیج سازندگی امسال در جشنواره شهید رجایی و هفته دولت اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در برخی شهرستان ها مبادرت به افتتاح پروژه ها می کنند لذا تا آغاز هفته دولت هیچ پروژه عمرانی‌ و اقتصادی در استان کرمان افتتاح نمی شود و افتتاح پروژه ها در این هفته با هماهنگی ستاد انجام می گیرد زیرا این پروژه ها عملکرد یکساله دولت هستند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان گفت: آغاز هفته دولت در سراسر استان کرمان با حضور مدیران و مسئولان دولتی با غبارروبی و عطر افشانی از گلزار شهدا آغاز می شود.

وی یادآور شد: تمامی مدیران موظف به سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه های خود با هماهنگی بنیاد شهید هستند و سردر دستگاه های اجرایی با یاد شهید رجایی و باهنر در هفته دولت تزیین خواهد شد.

بیگ زاده با بیان اینکه عملکرد یکساله دولت در وب سایت دستگاه ها حتما گذاشته شود افزود: چهارم شهریورماه به عنوان روز کارمند و قدردانی از این قشر در دستور کار تمامی دستگاه اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی افزود: باوجود تاکیدات مقام معظم رهبری در جهاد تبیین و تاکید رییس جمهور بر گروه های جهادی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان درخواست کردیم که هماهنگی لازم در این خصوص انجام گیرد و در این خصوص سه گروه جهادی مورد تقدیر قرار می گیرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان ادامه داد: بسیج سازندگی و ادارات در کنار ما خواهند بود و براساس شاخص های عمومی و اختصاصی برخی دستگاه ها حائز رتبه برتر می شوند و سه دستگاه که رشد قابل ملاحضه ای کردند نیز قابل تقدیر اعلام می شوند.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگویی در نظام اسلامی مطرح هستند و در شرایطی که بوق تبلیغات دنیا می خواهد بر طبل ناکارآمدی نظام بکوبند وظیفه داریم فعالیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنیم، لذا باید خدمات انقلاب را طی هفته دولت به خوبی برشمریم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.