چهارشنبه5 ارديبهشت 1403     Wednesday, April 24, 2024
1402/01/30
کدخبر :84264
109
چاپ :

استاندار کرمان دشمن از ضربه زدن به نظام عاجز شده است

استاندار کرمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی امروز یکی از ارکان مهم امنیتی کشور است و یکی از دلایلی که دشمن از ضربه زدن به نظام عاجز شده، همین وجود نیروهای مقتدر نظامی است.

محمدمهدی فداکار  روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: آنچه ما امروز از امنیت در زندگی روزمره داریم در سایه تلاش نیروهای مسلح، انتظامی و دستگاه های امنیتی است و دشمن با وجود همه تلاش ها در برابر زحمات و ظرفیت ایجاد شده، نتوانسته کاری انجام دهد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با اشاره به برخی تلاش ها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای انحلال ارتش تاکید کرد: امام خمینی (ره) با صدور بیانیه تاریخی دستور رژه نظامی دادند و ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند که در طول این سالها گرامی داشته شده است.

استاندار کرمان اظهار داشت: هرچند عده ای به سختی به این تصمیم تن دادند، زیرا به دنبال انحلال ارتش بودند، پادگان ها را غارت کردند و سلاح ها را بیرون بردند و سربازان را ترخیص کردند که خیلی از مکان ها بی پناه ماند، گرفتاری هایی برای کشور ایجاد شد و توسط کسانی که امروز بازیچه دست دشمنان و در پناه آنان هستند، جفای زیادی شد.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) مانند همیشه با تیزبینی خود اجازه نداد، آسیب جدی به ارتش وارد شود و آن را حفظ کرد که امروز یکی از ارکان امنیت کشور است.

فداکار با بیان اینکه روزی دشمن گزینه های روی میز و زیر میز را مطرح می کرد، خاطرنشان کرد: اما امروز برای دشمن میزی نمانده که گزینه ای روی آن باشد و این نتیجه همت و اقتدار کشور است.

وی افزود: شاید یکی از دستگاه هایی که در جمهوری اسلامی بسیار خوب عمل کرده، نیروهای مسلح است و درخشان ترین صحنه ها را برای کشور آفریده و در حوزه های مختلف امنیتی و نظامی کارهای بسیار بزرگی انجام داده اند.

استاندار کرمان اظهار داشت: با وجود همه تحریم ها و تهدیدها نیروهای مسلح همواره مدافع وطن بودند و مرزهای کشور امروز توسط همین نیروها حراست و ۳۰۰ کیلومتر از مرز جنوبشرق کشور توسط ارتش مرزبانی می شود.

وی بیان کرد: تقویت بنیه دفاعی، به روز رسانی آموزش ها، ایجاد دانشکده افسری و تربیت نیروی انسانی از جمله فعالیت هایی است که در ارتش جمهوری اسلامی انجام می شود.

فداکار تصریح کرد: در همه حوادث نظیر سیل، نیروهای ارتش از جمله نخستین کسانی هستند که قدم اول را بر می دارند و در محل حادثه حضور پیدا می کنند و در حال حاضر نیروهای ارتش با استفاده از همه ظرفیت های خود در استان کرمان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی تاکید کرد: امروز دشمن می داند که ایران به برکت همه نیروهای نظامی قوی، دژ شکست ناپذیری شده است.

استاندار کرمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی بیش از ۴۷ هزار نفر شهید را تقدیم انقلاب کرده که به طور میانگین روزانه ارتش برای حفظ امنیت، آزادی و استقلال کشور، سه شهید تقدیم کرده است.

آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی همراه با رژه موتوری یگان های منتخب ارتش در استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش و جمعی از مسئولان و مردم در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان برگزار شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.