جمعه31 فروردين 1403     Thursday, April 18, 2024
1401/12/13
کدخبر :81913
10
چاپ :

از ظرفیت معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از ظرفیت معلمان و فرزندان آنها در اداره صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه استفاده کنیم.





یوسف نوری  در همایش سراسری اعضای هیات مدیره و مدیران عامل موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه به تحولات ایجاد شده در صندوق طی یکسال اخیر اشاره کرد
و گفت: این ظرفیت بزرگ در سال ۱۳۷۴ پایه‌گذاری شد تا موجب ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی باشد زیرا معلمان محور نظام آموزشی کشور هستند و بسیاری
از مقامات و مدیران ارشد گذشته و حال کشور از این قشر فهیم بودند، بنابراین باید از ظرفیت آنها استفاده و به آنها اعتماد کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه مساله نوآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بسیار مهم است، تصریح کرد: بانک سرمایه و بیمه معلم ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند بنابراین باید آن را به شکلی نوآورانه، در خدمت فرهنگیان بکار بگیرند به طوری که موجبات رضایت همکاران ما را فراهم کند و آموزش و پرورش نیز از آنها حمایت کرده و خواهد کرد.

وی خطاب به مدیران حاضر تاکید کرد: امروز روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر است و پیام این روز به تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب، جوان‌سازی است.

نوری افزود: در آستانه نیمه شعبان هم قرار داریم، شبی که بنا بر روایات، شب قدر است، بنابراین برای ما در فعالیت‌ها این تذکر را دارد که زمینه را برای ظهور امام عصر فراهم کنیم که در منظومه حکمرانی قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدگاه‌های مختلف نسبت به مساله حکمرانی، تصریح کرد: دیدگاه توحیدی تفاوت‌هایی با حکمرانی در حوزه انسان‌خدایی و علم‌گرایی محض دارد زیرا حکمرانی خوب در دیدگاه توحیدی، حکمرانی متعالی و شایسته است که وظیفه خود را فراهم کردن بستر ظهور می‌داند. بنابراین هر کس در هر نقطه باید یک منتظر واقعی باشد مشروط به اینکه کار خود را به درستی انجام دهد.

نوری با اشاره به اینکه بستر و ظرفیت اعتلای فرهنگ جامعه در بحث حکمرانی آموزش و پرورش عمومی و خانواده است، گفت: کلیدی‌ترین عنصر این ظرفیت معلم است، بنابراین باید معلم درک شود و اعتماد او جلب شود و صندوق ذخیره فرهنگیان نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

وی اظهار داشت: در حکمرانی مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که امانات را به اهلش تحویل دهیم و با دقت و ظرافت کار کنیم و صاحبان اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان، معلمان و اعضای آن هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صندوق سال‌ها دستخوش حوادثی بود، تصریح کرد: زمانی که صندوق را تحویل گرفتیم بانک سرمایه و مجموعه پتروشیمی دچار مشکلاتی بود اما به سرعت اقدامات خوبی به ویژه در زمینه پیگیری پرونده‌های حقوقی، افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی پرتفوی صورت گرفت.

نوری گفت: باید وضعیت صندوق طوری باشد که فرهنگیان احساس کنند صندوق مال خودشان است و احساس تعلق خاطر به آن داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت تکریم واقعی معلمان افزود: وقتی می‌گوییم که معلم محور است بنابراین باید از ظرفیت آنان نیز در عمل استفاده شود. بنابراین باید هم از ظرفیت معلمان و هم ظرفیت فرزندان آنها در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده شود و اولویت استخدام با فرهنگیان باشد و همه فکر و ذکر ما معلمان باشد.

وی قشر آموزش و پرورش را سرشار از ظرفیت‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: بزرگانی چون شهید مطهری که قوه قضاییه فعلی ما مدیون خدمات ایشان است، معلم بودند. امثال شهید تهرانی‌مقدم و شهید همت معلم بودند بنابراین نمی‌توان گفت که در میان معلمان ظرفیت‌ها و تخصص‌های اقتصادی وجود ندارد بلکه باید آنها را شناسایی کرده و استفاده کرد.

نوری تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله این است که به معلمان اعتماد کنیم و کارها را به دست آنها و فرزندانشان بسپاریم زیرا افراد توانمند و متخصص در میان آنها کم نیستند و زمانی که در مناسب دیگر مثمرثمر بودند در صندوق نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: البته در انتصابات باید به سه معیار شایستگی به معنی تعهد، مسئولیت‌پذیری و انقلابی‌بودن؛ تخصص به معنی تسلط بر دانش اقتصادی و در نهایت حرفه‌ای بودن به معنی باهوش و زیرک بودن مدنظر قرار گیرد اما در همین پروسه هم باید معلمان و فرزندان آنها در اولویت باشند.

نوری خطاب به مدیران مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: کشور ما در شرایط فعلی در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای قرار دارد، بنابراین توجه به مساله بهره‌وری از هر زمان دیگری مهم‌تر است و مدیران صندوق در این جنگ نقش بسیار مهمی دارند زیرا می‌توانند با سودآوری و ایجاد ارزش، امیدآفرینی کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در مجموعه موسسه نباید شرکت زیان‌ده داشته باشیم زیرا شرکتی که سودآور نباشد دچار رخوت و سستی می‌شود و بر فعالیت مجموعه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی با اشاره به حمایت‌ها و کمک‌های همه جانبه دولت و سایر ارگان‌ها برای حل مشکلات صندوق و تسهیل برنامه‌های آن گفت: دولت در زمینه واریزی سهم دولت اقدامات ارزشمندی انجام داده و با تلاش‌هایی که صورت گرفت، در بودجه قرار گرفت، بنابراین باید مراقبت شود تا حق معلمان ایفاد شود.

نوری عنوان کرد: در موضوع بانک سرمایه و بخشودگی‌ها و حمایت‌هایی که شده است اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: مشروعیت اساسنامه‌ای موسسه باید تعیین تکلیف شود زیرا نه اساسنامه فعلی مورد نظر ماست و نه موافق این هستیم که صندوق به عنوان نهاد عمومی معرفی شود بنابراین باید اساسنامه طوری تنظیم شود که در راستای منافع کامل معلمان باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منافع معلمان خط قرمز ماست، گفت: ما با کسی در بحث معلمان تعارف نداریم و هدف مجموعه صندوق باید افزایش سرمایه آنها باشد. ضمن اینکه بازهم تاکید می‌کنم که باید از ظرفیت معلمان باید استفاده شده و به آنها اعتماد کنیم.
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.