سه شنبه4 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 23, 2024
1399/12/16
کدخبر :44003
56
چاپ :

8367 ابتلا و 81 فوتی در شبانه‌روز گذشته

بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته، تست کرونای «هشت‌ هزار و ۳۶۷ نفر» دیگر در ایران مثبت شده است. از این تعداد مبتلای جدید «۷۰۲ نفر» بستری شده‌اند.

به گزارش دل عالم به نقل از،فردای کرمان: بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته، تست کرونای «هشت‌ هزار و ۳۶۷ نفر» دیگر در ایران مثبت شده است. از این تعداد مبتلای جدید «۷۰۲  نفر» بستری شده‌اند.

با اضافه شدن موارد جدید، شمار کل مبتلایان قطعی کرونا در کشور تا عصر جمعه 15 اسفندماه به «یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۷۰ نفر» رسید؛ تاکنون «یک میلیون و ۴۲۸ هزار و هشت نفر» از این مبتلایان بهبود یافته‌اند.

طی شبانه‌روز گذشته، «۸۱ نفر» به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و شمار کل قربانیان به «۶۰ هزار و ۵۱۲ نفر» رسید.

تعداد جان‌باختگان روز گذشته «۷۸ نفر» بود.

بر اساس آخرین تحلیل‌ها، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

هم‌اکنون، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایرنا سراسری، معاون وزیر بهداشت روز جمعه 15 اسفندماه گفت: «تاکنون یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۵۱۲ نفر رسیده است».

سیما سادات لاری بیان کرد: «از دیروز تا امروز ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۳۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۲ نفر از آن‌ها بستری شدند».

وی افزود: «خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۸ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند».

وی اضافه کرد: «سه هزار و ۷۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند».

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: «تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۵۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است».

لاری گفت: «در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.  و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند».

به گزارش فردای‌کرمان، وزارت بهداشت از پنجم فروردین‌ماه آمار تفکیکی استان‌ها را ارائه نمی‌کند و در حالی‌که تا پیش از این، از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان درباره‌ی آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان گزارش‌هایی ارائه می‌شد، از پنجشنبه 22 خردادماه، وزارت بهداشت آماردهی استان‌ها را نیز متوقف کرده است و از یکشنبه‌ی 25 خردادماه، تنها آمار بیماران بستری و جان‌باختگان کرونا در استان ارائه می‌شود که تا ساعتی بعد در فردای‌کرمان منتشر خواهد شد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.