پنج شنبه9 فروردين 1403     Thursday, March 28, 2024
1399/12/17
کدخبر :44106
80
چاپ :

25 اسفند رنگ‌بندی نهایی شهرها اعلام می‌شود جواب منفی تست کرونا، شرط سفر با قطار و هواپیما

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که طبق مصوبه‌ی ستاد ملی کرونا تردد به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که طبق مصوبه‌ی ستاد ملی کرونا تردد به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است، گفت که خروج خودروهای با پلاک بومی از این شهرها ممنوع و ورود خودروهای غیربومی نیز به این شهرها ممنوع خواهد بود.

رئیسی توضیح داد که هرچند که تردد به تمام شهرهای قرمز و نارنجی با خودرو ممنوع است، اما تردد هواپیما و قطار به این شهرها انجام می‌شود و همه‌ی افرادی که با هواپیما و یا قطار به این شهرها رفت و آمد می‌کنند باید تست منفی کرونای خود را ارائه دهند.

به گفته‌ی وی، رنگ‌بندی نهایی شهرهای تا 25 اسفندماه اعلام خواهد شد.

به گزارش دل عالم به نقل ازفردای کرمان، علیرضا رئیسی با بیان این‌که تا پایان سال جاری با ارسال ۴۰۰ هزار دوز واکسن از بهارات هند سرجمع تعداد واکسن‌های کرونای روسی، چینی و هندی برای واکسیناسون افراد آسیب‌پذیر به یک میلیون دوز افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: «اولین بخش واکسن کووَکس مربوط به سازمان بهداشت جهانی ۲۸ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز وارد کشور خواهد شد که مجموع این واکسن‌ها برای ادامه‌ی واکسیناسیون در کشور به دو میلیون دوز افزایش خواهد یافت».

وی افزود: «با ورود بخش دوم واکسن کووکس تعداد واکسن وارداتی تا اردیبشهت‌ماه سال ۱۴۰۰ به چهار و میلیون و ۲۰۰ میلیون دوز افزایش می‌یابد و این سبب خواهد شد واکسیناسیون در کشور با سرعت بیشتری برای افراد آسیب‌پذیر جامعه ادامه یابد».

رئیسی با اشاره به تولید واکسن داخلی نیز گفت: «واکسن پاستور اردیبهشت ماه سال آینده آماده خواهد شد و اگر نتایج واکسن برکت نیز به خوبی پیش برود از خرداد ماه ورود این واکسن نیز به نظام سلامت افزایش قابل توجهی خواهد داشت و با احتساب واکسن‌های وارداتی و تولید داخلی در مجموع در تیرماه سال آینده تعداد واکسن موجود ما در کشور به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت».

رئیسی در ادامه با اشاره به روزهای پایانی سال و آغاز احتمالی سفرهای نوروزی تاکید کرد: «توصیه‌ی ما به هموطنان این است که در این شرایط به سفرهای نوروزی نروند و اگر قرار است سفری انجام شود رنگ‌بندی نهایی شهرهای کشور برای انجام سفرهای احتمالی ۲۵ اسفندماه سال جاری اعلام خواهد شد».

وی اظهار کرد: «طبق مصوبه‌ی ستاد کرونا در انجام سفرهای نوروزی ملاک ما رنگ جدید شهرهاست، اما سفر به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است، ولی سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی عملی خواهد بود».

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: «طبق مصوبه‌ی این ستاد تردد به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است و خروج خودروهای با پلاک بومی از این شهرها ممنوع و ورود خودروهای غیربومی نیز به این شهرها ممنوع خواهد بود».

رئیسی با اشاره به تعداد جرایم خودروهای متخلف که شرایط تردد کرونایی را رعایت نکرده‌اند، یادآور شد: «تاکنون پنج میلیون و ۴۰۰ هزار جریمه برای خودروهایی که مقررات من رفت و آمد را در شهرهای مختلف کرونایی نادیده گرفتن صادر شده است».

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: «برای کنترل بیشتر شیوع بیماری کرونا در کشور هم‌اکنون پرواز از ۳۲ کشور جهان به ایران ممنوع است و تردد به سایر کشورها نیز مشمول تست PCR و قوانین سختگیرانه است که همه باید آن را رعایت کنند».

وی گفت: «هرچند که تردد به تمام شهرهای قرمز و نارنجی با خودرو ممنوع است، اما تردد هواپیما و قطار به این شهرها انجام می‌شود و همه‌ی افرادی که با هواپیما و یا قطار به این شهرها رفت و آمد می‌کنند باید تست منفی کرونای خود را ارائه دهند».

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: «هدف ما در اجرای قوانین و مقررات سختگیرانه تامین سلامتی مردم است و بیش از یک سال است که درگیر این بیماری هستیم و اگر ما بتوانیم امسال نیز این مساله را رعایت کنیم و سفر نریم پس از انجام واکسیناسیون می‌توانیم با خیال راحت سفر کنیم».

وی افزود: «بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا قرار است پروتکل‌های سفرهای نوروزی تا آخر هفته‌ی جاری ابلاغ شود و ارائه‌ی نامه از فرمانداری‌ها نیز برای تردد در برخی از شهرها جمع شده است، اما ممکن است افرادی برای انجام ماموریت‌های اداری عازم مناطق و شهرهای مختلف شوند که این نیز با نامه‌ی اداری و حکم ماموریت انجام می‌شود».

برچسب ها : رئيسي:

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.